Mercedes-AMG prezentuje dwie sportowe limuzyny klasy E
Luksus i elegancja znów domeną Mercedesa? Mercedes-AMG zaprezentował swoje dwie nowe sportowe limuzyny – modele E 63 4MATIC+ oraz E 63 S 4MATIC+.
Model E 63 S 4MATIC+ jest wyposażony w jednostkę napędową 4.0 V8 biturbo AMG, generującą moc 612 KM i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,4 s, zaś wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 250 km/h (z Pakietem Kierowcy AMG – 300 km/h). Natomiast model E 63 4MATIC+ legitymuje się mocą 571 KM oraz maksymalnym momentem o wartości 750 Nm, a na rozpędzenie się od zera do „setki” wystarczy jej 3,5 s.
Oba modele E 63 są oferowane tylko z nowym napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Ciekawą nowinką jest tryb Drift, który należy do standardowego wyposażenia E 63 S 4MATIC+. Aktywuje się go w programie Race, po dezaktywacji ESP i wybraniu ręcznej zmiany przełożeń. 612-konna Klasa E staje się wtedy samochodem wyłącznie tylnonapędowym.
Samochody wyposażono w 9-biegową sportową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT, która została dostosowana specjalnie do wymagań nowych modeli E 63 4MATIC+ i E 63 S 4MATIC+. Modyfikacje oprogramowania umożliwiają skrócić czas zmiany przełożeń i ich wielokrotne redukcje, a także realizację funkcji podwójnego wysprzęglenia. Miejsce przekładni hydrokinetycznej zajmuje mokre sprzęgło startowe.
Oprogramowanie AMG DYNAMIC SELECT pozwala kierowcy E 63 4MATIC+ na wybór czterech różnych programów jazdy: Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. W każdym z nich dostosowuje się odpowiednio reakcję silnika i skrzyni biegów oraz charakterystykę pracy zawieszenia, układu kierowniczego, ESP i napędu na obie osie. Niezależnie od wybranego programu DYNAMIC SELECT, kierowca może także uruchomić ręczny tryb zmiany biegów (przycisk M), który obsługiwany jest za pomocą manetek przy kierownicy. Oddzielnie można również ustawiać tryb pracy zawieszenia.
Sportowy charakter modelu E 63 4MATIC+ podkreśla także wyposażenie w mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału (tzw szperę), natomiast w wersji E 63 S 4MATIC+ blokada ta ma sterowanie elektroniczne.
Światowa premiera nowej sportowej limuzyny Mercedes-AMG będzie miała miejsce 16 listopada, w dniu inauguracji salonu samochodowego w Los Angeles. Sprzedaż modelu ruszy 16 stycznia 2017 roku, zaś pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów w marcu przyszłego roku.
Tagi: AMG DYNAMIC SELECT, blokada dyferencjału, ESP, Mercedes, mokre sprzęgło startowe, napęd na obie osie, sportowa limuzyna, tryb Drift